Hoe werkt het tabblad ‘Extra informatie’ binnen een relatie?
Het tabblad ‘Extra informatie’ is bedoeld om extra informatie in op te slaan.
De instellingen voor ‘Extra informatie’ kunt u vinden op de volgende locatie: Beheer > Algemene instellingen > tabblad ‘Extra informatie’
Hier kunt u een extra informatie object maken.
Dit kan door op de '+'-knop te drukken
.
Er zal zich een venster openen met als eerste de volgende velden:
Volgorde: Selecteer een oplopend getal.
(Wij raden u aan de getallen met telkens met 10 te verhogen, zodat wanneer het gebeurt dat er iets tussengevoegd moet worden dit niet te veel werk is.)
- Naam: Hier stelt u de objectnaam in.
Vervolgens kunt u selecteren waar zit object wordt weergegeven, namelijk:
- Contacten
- Relaties
- Orders
- Inkooporders
- Contracten
Als laatste selecteert u wat er in het object komt te staan.
Wanneer er wordt gekzen voor Vaste waardes opent een selectieschermpje, waar u uw vaste waardes kan selecteren:
Hier klikt u op de knop 'Nieuw' zoals hierboven aangegeven.
Nu opent er een venster met de mogelijkheid nieuwe waardes in te voeren en volgnummer.
Hierna klikt u op opslaan:
Tot slot kan het nieuw aangemaakte extra informatieveld worden opgeslagen.
Deze informatie kunt u bijvoorbeeld meegeven in een factuur.
U zou bijvoorbeeld de sjabloon variabelen ##OrderExtraInfo@@##, ##InkoopOrderExtraInfo@@## kunnen gebruiken. (Achter de @@, en voor de ## zet u de naam van het Extra informatie object.)