Hoe werkt het tabblad ‘Extra informatie’ binnen een relatie?

Het tabblad ‘Extra informatie’ is bedoeld om extra informatie in op te slaan.

De instellingen voor ‘Extra informatie’ kunt u vinden op de volgende locatie: Beheer > Algemene instellingen > tabblad ‘Extra informatie’

Hier kunt u een extra informatie object maken.

Dit kan door op de '+'-knop te drukken

.

Er zal zich een venster openen met als eerste de volgende velden:

Volgorde: Selecteer een oplopend getal.

(Wij raden u aan de getallen met telkens met 10 te verhogen, zodat wanneer het gebeurt dat er iets tussengevoegd moet worden dit niet te veel werk is.)

  • Naam: Hier stelt u de objectnaam in.

Vervolgens kunt u selecteren waar zit object wordt weergegeven, namelijk:

  • Contacten
    • Relaties
  • Orders
    • Inkooporders
  • Contracten

Als laatste selecteert u wat er in het object komt te staan.

Wanneer er wordt gekzen voor Vaste waardes opent een selectieschermpje, waar u uw vaste waardes kan selecteren:

Hier klikt u op de knop 'Nieuw' zoals hierboven aangegeven.

Nu opent er een venster met de mogelijkheid nieuwe waardes in te voeren en volgnummer.

Hierna klikt u op opslaan:

Tot slot kan het nieuw aangemaakte extra informatieveld worden opgeslagen.

Deze informatie kunt u bijvoorbeeld meegeven in een factuur.

U zou bijvoorbeeld de sjabloon variabelen ##OrderExtraInfo@@##, ##InkoopOrderExtraInfo@@## kunnen gebruiken. (Achter de @@, en voor de ## zet u de naam van het Extra informatie object.)